Saturday, February 21, 2015

روزنگار الکترونیکی صنعت ساختمان

در 2015-02-21 19:27، iiiWe.com نوشته است:

تمدید مدت زمان روش «خرید پلکانی»
اساتید، مهندسین، و دانشجویان گرامی، از استقبال خوب شما از روش «خرید پلکانی» سپاسگزاریم. طبق اطلاع قبلی اتمام دوره «خرید پلکانی» پایان بهمن ماه مشخص شده است... ادامه»
آخرین اخبار
تغییر گرانیگاه عرضه مسکن
آشکار‌سازی ابعاد 6 مولفه درونی و بیرونی اثرگذار بر مسکن سه نوع استدلال برای اثبات نوسان «بدون جهش» قیمت مسکن در سال جدید... ادامه»
قانون مجری ذی‌صلاح‌، عزمی که جزم نشده است
با توجه به سرمایه کلانی که سالانه در بخش دولتی و خصوصی در صنعت ساخت و ساز هزینه می‌شود، توجه به کیفیت ساخت و ساز در جهت حفظ سرمایه ملی جزو اهم وظایف دست‌اندرکاران این صنعت قرار گرفته است... ادامه»
رکود مسکن، کارخانه‌های مصالح ساختمانی را به تعطیلات اجباری بُرد
با وجود پیش‌بینی دست‌اندرکاران و کارشناسان در رابطه با رونق بخش مسکن در بهمن ماه امسال، اما رکود دامنه‌دار ۲۱ ماه اخیر بازار مسکن دامن کارخانجات تولید مصالح ساختمانی را گرفته و منجر به توقف تولید موقت آنها شده است... ادامه»
شش هزار میلیارد تومان پروانه ساخت در دست مالکان
درحالی که رکود حاکم بربازار مسکن، فروش تراکم در تهران را کاهش داده اما ساخت وسازها در تهران ادامه دارد... ادامه»
ساختمان تجارت جهانی فردوسی یک فاجعه سازه‌ای است
عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تاکید کرد: مجتمع تجارت جهانی فردوسی باید ایمن‌سازی شود و این ساختمان یک فاجعه سازه‌ای است... ادامه»
15 سوال مهم از اکبر ترکان!
عرفی که در مورد دریافت سالانه حق‌الزحمه نظارت مهندسان چند سالی است متداول شده به اعتقاد بسیاری از حقوق‌دانان مغایر قانون است؛ در حالی که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران نیز بر همین عرف صحه گذارده است... ادامه»
معمای حذف بودجه ریزگردها پیشنهاد شده دولت به مجلس از بودجه 94
60 میلیارد تومان اعتبار مقابله با پدیده ریزگردها در بودجه سال آینده درست در زمانی که ریزگردها استان پهناور خوزستان را به محاصره درآورده است، حذف شد... ادامه»
صنعت معماری پایدار در کشور ما قابل مقایسه با الگوهای جهانی نیست
حمید عرفانیان کار‌شناس ارشد معماری معتقد است؛ کدهای بین‌المللی در زمینه صنعت معماری پایدار در کشور ما وجود ندارد و همین باعث می‌شود توسعه پایدار در زمینه صنعت معماری نداشته باشیم... ادامه»
انواع مسکن اجتماعی
خبرگزاری مهر دیروز با انعکاس بخش‌هایی از نسخه پیش نویس طرح جامع مسکن که تابستان امسال از سوی وزارت راه و شهرسازی منتشر شد و در طول این ماه‌ها چندین بار بخش‌های مهم آن در «دنیای‌اقتصاد» نیز به چاپ رسید، نوشت... ادامه»
پیش‌بینی بازار مسکن در نیمه اول سال آینده
دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران درباره پیش‌بینی خود از بازار مسکن در سال جدید اظهار کرد: در شش ماه ابتدای سال 1394 روال به همین شکل خواهد بود و تا زمانی که در زمینه‌ی سیاست‌گذاری‌های بالادستی اتفاق جدیدی نیفتد روند بازار تغییری نخواهد کرد... ادامه»
تبدیل خاک گورستان عصرآهن به آجر !
عضو گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران گفت: در محوطه‌ی تپه‌ی پردیس آثار شگفت‌انگیزی از جمله گورستان عصر آهن را کشف کردیم، ولی اکنون خاک این گورستان برای تهیه‌ی آجر استفاده می‌شود!... ادامه»
ساخت و ساز نهادهای نظامی صدای مسجدجامعی را هم درآورد
کار به جایی رسیده که باید از باقی‌ماندن پادگان‌ها در شهر دفاع کنیم!... ادامه»
حریم و گستره‌ی تهران تفکیک‌ناپذیرند
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: حریم شهر تهران تأثیر مستقیمی بر زندگی شهروندان تهرانی دارد و حفظ آن در راستای حفظ گستره‌ی شهر است... ادامه»
حقوق شهروندی و بلندمرتبه‌سازی
ساخت‌وساز ابنیه به‌ویژه هنگامی‌ که یک طبقه یا در قطعه‌ای مستقل و برای استفاده‌های شخصی ساخته شده باشند، دامنه اثرگذاری‌شان در حوزه‌های محدودتر و عرصه‌های خصوصی‌تری مطرح می‌شوند... ادامه»
هرگونه تسهیلات در بازار مسکن تاثیر مثبت دارد
رئیس کانون انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: با توجه به نیاز کشور به مسکن ارائه هرگونه تسهیلات در زمینه خرید یا ساخت و ساز می تواند در بازار تاثیر مثبتی داشته باشد... ادامه»
انتخابات هیئت رییسه شورای مرکزی برگزار می‌شود
انتخابات هیئت رییسه دوره ششم شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور عصر روز چهارشنبه 29 بهمن ماه در محل ساختمان شورای مرکزی برگزار می شود... ادامه»
۸ کشته بر اثر حادثه خونبار سقوط بالابر از ارتفاع ۳۰ متری در اصفهان
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: متاسفانه پیش از ظهر روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن ماه، بر اثر سقوط یک آسانسور حمل بار ساختمانی در بلوار کشاورز اصفهان، ۸ نفر کشته و یک نفر مجروح شد... ادامه»

آخرین مقالات
بررسی تأثیر سنگدانه های بازیافتی بر خواص مکانیکی بتن
عنوان مقاله: بررسی تأثیر سنگدانه های بازیافتی بر خواص مکانیکی بتن های خودتراکم... ادامه»
مخاطرات کار با سیمان و سفارش‌های زیست‌محیطی
نام مقاله : مخاطرات کار با سیمان و توصیه‌های ایمنی، بهداشتی و زیست‌محیطی... ادامه»
ارزیابی رفتار لرزه‌یی سازه‌های فولادی
عنوان مقاله: ارزیابی رفتار لرزه‌یی سازه‌های فولادی با مهاربندی کمانش تاب به روش تحلیل دینامیکی غیرخطی مقیاس‌شده... ادامه»

آخرین روزنوشت ها
راه پله هایی خاص با طراحی هایی منحصر به فرد
علی مجیدى اگر خانه شما دو طبقه دارد، یک زیرزمین یا هر چیزی که باعث ایجاد دو سطح در فضای خانه شما شده است، این امکان را برای شما ایجاد می‌کند که در خانه خود از راه پله استفاده کنید... ادامه»
کتابخانه کودک در مکزیک
یاشار مهدی زاده قفسه های کتاب نه تنها به عنوان نگه دارنده کتاب استفاده می شوند بلکه به عنوان یک فضای پویا برای بازی و یادگیری، به پرواز درآوردن تخیل و ایجاد آرامش در هنگام مطالعه عملکرد دارند... ادامه»
به پیشواز سال نو ... (سالنامه‌های سال 1394 در سه فرمت)
گروه رسانه‌ای دیرین سالی دیگر گذشت و باز در آستانه‌ی بهاریم. با امید به این که در این یک ماهی هم که از سال کهنه مانده، شادکام و تندرست باشید، سالنامه‌های 1394 در فرمت‌های «در یک نگاه»، «پس‌زمینه‌ایِ ماه‌به‌ماه» و «تشریحی رویدادها و مناسبت‌ها» به حضورتان پیشکش می‌شود... ادامه»
کفشی که بندش را خودش می‌بندد
م افتخاری دانشمندان دانشگاه فرایبورگ آلمان کفشی طراحی کرده‌اند که بندهای آن بسته به شکل پا، به طور خودکار بسته می‌شوند... ادامه»
راز کوچک موفقیت
نرگس حسینی اصلی همه می خواهند به اوج برسند و... ادامه»
این سنجابها چکار میکنن؟
احسان درفشی این سنجابها چکار میکنن؟ ببینیم... ادامه»
مجموعه های مسکونی
رابین صدیق پور در این کتاب پروژه های مشهور مسکونی در دنیا به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است... ادامه»

No comments:

Post a Comment