Tuesday, February 17, 2015

اخبار صنعت ساختمان

در 2015-02-16 19:07، iiiWe.com نوشته است:

آخرین اخبار
مرز باریک میان بافت تاریخی و بافت فرسوده
۶۵۰ هزار هکتار بافت فرسوده جدای از بافت تاریخی در سراسر کشور بیش از هر چیز ضرورت تعریفی مشخص از ˝بافت فرسوده˝ و ˝بافت تاریخی˝ را پیش می‌کشد... ادامه»
اصفهان جزء آلوده ترین شهرهای ایران به لحاظ جغرافیایی
طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، اهواز در رتبه پنجم آلوده‌ترین شهرهای جهان به لحاظ آلاینده PM10 قرار دارد، به صورتی که غلظت این آلاینده‌ها 30 برابر حد مجاز است و به نظر می رسد منشا... ادامه»
نشست تجربه نوسازی لندن
سازمان نوسازی شهر تهران نشست دوم خود را در رابطه با تجربه نوسازی لندن برگزار می‌کند... ادامه»
قیمت مسکن بیش از این کاهش نمی‌یابد
یک کارشناس مسکن معتقد است: در حال حاضر قیمت مسکن کاملا واقعی و با کمترین حاشیه سود برای سازنده است و بیش از این کاهش نخواهد یافت... ادامه»
ارسال نامه آخوندی به بانک مرکزی برای رفع ممنوعیت لیزینگ مسکن
مشاور مدیریت و تامین مالی وزارت راه و شهرسازی از ادامه ممنوعیت‌ها برای فعالیت لیزینگ مسکن خبر داد و گفت: وزیر راه و شهرسازی نامه‌ای را به بانک مرکزی ارسال و درخواست کرده هرچه زودتر این ممنوعیت رفع شود... ادامه»
وزارت راه با کسری بودجه چه می‌کند؟
هرچند فشار پروژه‌هایی که در سال‌های گذشته از سوی دولت قبل کلنگ‌زنی شده و وارد مرحله‌ی اجرا شده‌اند دست از سر وزارت راه‌ و شهرسازی دولت یازدهم بر نمی‌دارد اما... ادامه»
فقط ۴۰ درصد واحدهای تولید مصالح دارای علامت استاندارد هستند
مدیرکل اداره استاندارد استان اصفهان گفت: تنها ۴۰ درصد واحدهای تولید مصالح ساختمانی دارای علامت استاندارد هستند... ادامه»
یک کارخانه‌ی تولید سیمان، نامزد عنوان واحد صنعتی سبز سال ۹۳
رییس اداره‌ی محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست تهران و کارشناس مسئول امور صنایع و واحدهای خدماتی سبز جهت بررسی عملکرد زیست محیطی شرکت سیمان فیروزکوه به عنوان کاندید صنعت سبز از این کارخانه بازدید کرد... ادامه»
دومینوی «خطا» در بازار مسکن
معاون اقتصادی بانک مرکزی در جلسه اتاق فکر وزارت راه‌وشهرسازی، از دومینوی «خطا» در بازار مسکن پرده برداشت و درباره آنچه در اواسط دهه80 منجر به ممنوعیت پرداخت تسهیلات خرید شد، گفت... ادامه»
فستیوال بزرگ ثبت جهانی یزد در سال 2016
فستیوال بزرگ بافت قدیم یزد در سال 2016 با هدف ثبت جهانی یزد برگزار می شود. معاون گردشگری استان یزد اعلام کرد، اداره میراث فرهنگی استان درحال آماده سازی و برنامه ریزی برای برگزاری بزرگترین فستیوال ثبت جهانی یزد در سال 2016 است... ادامه»
مصوبه بهشت‌آباد لغو نشده است
اصفهان – مجری‌طرح‌ انتقال‌ آب‌ به‌ فلات‌مرکزی با بیان اینکه مصوبه بهشت‌آباد لغو نشده است، گفت:تامین آب این پروژه ازسرشاخه‌های مرتفع رودخانه کارون درسلسله جبال زاگرس ونه خود رودخانه کارون انجام می‌شود... ادامه»
نحوه اجرا عامل ضعف ساخت و ساز در ساختمان هاست
ضعف درنحوه اجرا و روند ساخت و ساز ساختمان ها می‌تواند آسیب پذیری آن ها در مقابل زلزله افزایش دهد و هر گونه اخلال در مراحل ساخت، در نهایت باعث کاهش مقاومت ساختمان ها در برابر زلزله می شود... ادامه»
نظارت نظام مهندسی بر نصب لوازم کاهنده آب در ساختمانهای نوساز
اصفهان-مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش هدر رفت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت:براساس انعقاد دو تفاهمنامه نظام مهندسی استان از این پس بر نصب لوازم کاهنده آب در ساختمان های تازه ساخت نظارت کند... ادامه»
تعیین عرصه و حریم یک محوطه‌ی تاریخیِ در معرض نابودی آغاز شد
تعیین عرصه و حریم محوطه‌ی تاریخی پیش از تاریخ «تمب بحره» که با پیشروی زمین‌های کشاورزی، جاده‌سازی و غیره در معرض تهدید نابودی است، آغاز شد... ادامه»
وزارت راه و شهرسازی 140هزارمیلیارد تومان پروژه‌ی رهاشده دارد
وزیر راه و شهرسازی گفت: حجم پروژه‌های متوقف‌شده‌ی وزارت راه و شهرسازی با احتساب قیمت‌های سال گذشته 120هزار میلیارد تومان است و با محاسبه‌ی قیمت‌های امسال این میزان به 140هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد... ادامه»
با تخلفاتی که اعتماد عمومی را جریحه‌دار ‏می‌کند، برخورد شود
در احیای اعتماد عمومی به سازمان نظام مهندسی کار بسیاری در پیش است، باید آسیب شناسی کرده و ‏استان‌ها در این خصوص قدرتمند عمل کنند و با تخلفاتی که اعتماد عمومی را جریحه دار ‏می کند، برخورد نمایند.‏.. ادامه»
راهکار حذف ریزگرد از هوای تهران
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اعلام کرد: حفاظت از اکو سیستم‌های طبیعی و ترمیم اثرات سوء گذشته بر محیط زیست شهر دو راهکار عملیاتی برای کاهش میزان ریزگردهای موجود در هوای شهر است... ادامه»
قوانین و مقررات تملک املاک واقع در طرح های شهرداری بررسی می شود
مدیرکل حقوقی شهرداری تهران از برگزاری جلسات نقد و بررسی قوانین و مقررات مربوط به نحوه تملک املاک واقع در طرح های شهرداری خبرداد... ادامه»
سامانه‌ی گرمایش مرکزی، ایمن‌ترین راه گرم کردن خانه‌هاست
عضو جامعه‌ی ایمن‌شهر تهران، از سامانه‌ی گرمایش مرکزی به‌عنوان ایمن‌ترین وسیله‌ی گرمایشی منازل نام برد... ادامه»
انتشار ماهانه ۵۰۰۰ میلیارد ریال اوراق حق تقدم مسکن
عضو هیات مدیره بانک مسکن با بیان این‌که ماهانه ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ میلیارد ریال اوارق حق تقدم مسکن منتشر می‌شود، گفت: هنوز برای ضریب انتشار اوراق مذکور در سال آینده تصمیم‌گیری نشده و اوایل سال آینده پس از جمع‌بندی این ضریب را اعلام می‌کنیم... ادامه»
کشف سازه مدیریت آب در«نگارستان»
یک سازه مدیریت آب در هنگام اجرای عملیات مرمت و ساماندهی عمارت کتابخانه باغ نگارستان کشف شد... ادامه»

آخرین مقالات
اندرکنش سازه‌ی سد بتنی دوقوسی
نام مقاله : اثر رفتار غیرخطی استاتیکی و دینامیکی توده‌سنگ تکیه‌گاه در اندرکنش آن با سازه‌ی سد بتنی دوقوسی... ادامه»
بررسی آزمایشگاهی ناپایداری شیب‌های ماسه ای
عنوان مقاله: بررسی آزمایشگاهی ناپایداری شیب‌های ماسه ای غیر متراکم در اثر بالا آمدن سطح آب... ادامه»
پیش‌بینی تغییرات اقلیمی
عنوان مقاله: پیش‌بینی تغییرات اقلیمی با استفاده از الگوریتم نرو ـ فازی (مطالعه‌ی موردی: ایستگاه‌های تهران و تبریز)... ادامه»
معرفی بتن خود تراز
نویسنده: الهه کاکاوند... ادامه»
معیارهای انتخاب مکان دفن پسماند
نویسندگان: محمد علی عبدلی، رودابه سمیعی زفرقندی... ادامه»

آخرین روزنوشت ها
کاربرد و ارائه روابط بسته جهت بهینه سازی سازه های فضاکار در پل ها
شرکت فضاسازه نقش جهان در معنای متداول و متعارف،سازه های فضاکار سازه هایی هستند که متشکل از عناصر محوری مجزا با پیوندهای متعدد باشند.خصوصیات عمده این گونه سازه ها هندسه و توپولوژی اعضا و نحوه انتقال بار به صورت سه بعدی بوده و شکل و شرایط خاص کره ها و المان ها متمایز کننده آن ها می باشد... ادامه»
همایش ملی معماری داخلی و دکوراسیون
همایش ملی معماری داخلی و دکوراسیون چهارمین همایش ملی معماری داخلی و دکوراسیون ( با امتیاز علمی - پژوهشی ) اصفهان، 7 اسفندماه سال 1393... ادامه»
برندگان «ساختمان سال» ـ 2015
گروه رسانه‌ای دیرین پیش‌تر خبر داده بودیم که وبگاه معتبر آرک‌دیلی امسال نیز همچون پنج سال گذشته، رقابت گزینش «ساختمان سال» را بر پایه‌ی مشارکتِ کاربران و دیدگاه‌های مخاطبان خود برگزار می‌کند. اکنون، برندگانِ این گزینش در هر یک از شاخه‌های چهارده‌گانه‌ی پیش‌گفته شناخته شده‌اند؛ که در این بسته‌ی رسانه‌ای معرفی می‌شوند... ادامه»
10 قدم از پوکی استخوان دور شوید
م افتخاری پوکی استخوان از بیماری هایی است که بدون علامت پیشرفت می کند، به همین دلیل به آن بیماری خاموش می گویند. این بیماری بر اثر از دست دادن کلسیم و سایر مواد معدنی استخوان ها به وجود می آید و شکنندگی استخوان ها را به دنبال دارد. البته رژیم غذایی می تواند از بروز این بیماری پیشگیری و در صورت ابتلا به کنترل آن کمک کند... ادامه»
کلید ایمن جان دربرابر سرطان
سن سی خلیلی فرد خواص معجزه‎ مخلوط عسل،سیر و سرکه ... ادامه»
مرجع پرسش های مفهومی برای آزمون های ارشد سازه
رابین صدیق پور در این کتاب آزمونهای تشریحی سازه بر اساس آخرین آیین نامه های بارگذاری و طراحی معتبر دنیا ارائه شده است... ادامه»
مکانهای منحصر به فرد که در شب دگرگون می شوند
علی مجیدى ظاهرا ، حضور این قارچ درخشان در جنگل های انگلستان جدید New England کاملا طبیعی به نظر می رسد ، اما بسیار عجیب و غریب است. پنلوس استیپتیکوس stipticus Panellus که گاهی اوقات صدف تلخ نیز نامیده می شود یکی از 70 گونه ی جانوری زیست تابشی است که همواره رشد می کند و می درخشد... ادامه»

No comments:

Post a Comment