Saturday, January 31, 2015

اخبار صنعت ساختمان

در 2015-01-31 18:25، iiiWe.com نوشته است:

 
آخرین اخبار  
معماری بومی و سازه‌های گلی
نشست تخصصی معماری بومی، سازه‌های گلی، جهانی شدن هویت برگزار می شود... ادامه»
تفاهم نامه سه جانبه بین نظام مهندسی، وزارت راه و بنیاد مسکن
سازمان نظام مهندسی ساختمان، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفاهم نامه ‌ای برای نظارت بر ساخت و ساز امضا کردند... ادامه»
مبحث پانزدهم مقررات ملی ساختمان متولی ندارد
در حال حاضر یکی از مشکلات مهم ساختمان‌های بلند مرتبه، عدم پیش‌بینی فضای لازم برای آسانسور بوده و لازم است در ابتدای طراحی ساختمان، این فضا متناسب با تعداد آسانسور، ظرفیت و سرعت مناسب، ارتفاع ساختمان، جمعیت ساکن و کاربری ساختمان پیش‌بینی گردد... ادامه»
دو پیش‌نیاز سیاست جدید مسکن
اجرای سیاست جدید پیش‌از دستیابی به نقطه‌مطلوب «تورم» و «نقدینگی»، آثار منفی برجا می‌گذارد... ادامه»
بیابان لوت ثبت ملی شد / لوت سال آینده جهانی می‌شود
عضو هیأت رییسه‌ی کانون سبز فارس، از ثبت ملی بخش‌های وسیعی از بیابان لوت و ارسال پرونده برای ثبت جهانی به یونسکو خبر داد... ادامه»
خانه‌ی «کارخانه‌چی» در کاشان بازسازی شد
خانه‌ی تاریخی «کارخانه‌چی» در قالب طرح خانه‌های ایرانی بازسازی شد. سرپرست اداره‌ی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان روز پنج‌شنبه با اعلام این خبر گفت... ادامه»
نوسازی بافت فرسوده به‌درستی اجرا نشد
رئیس کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه دولت باید از فرصت‌های ساخت و ساز در تمام کشور استفاده کند، گفت: معتقدم نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری به درستی اجرا نشده است... ادامه»
قطعنامه ی پایانی سیزدهمین گردهمایی گروه های تخصصی شهرسازی نظام مهندسی ساختمان استانهای...
سیزدهمین گردهمایی گروه های تخصصی شهرسازی سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانهای کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ دوم و سوم بهمن ماه سال 1393 در استان بوشهر به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان برگزار شد... ادامه»
باور نادرستِ فرهنگی و مصالح نامرغوب، دلیل پایین بودنِ عمر ساختمان‌هاست
یک کارشناس مسکن تأکید کرد: عامل پایین بودن عمر مفید ساختمان‌ها در کشور، افزون بر باور فرهنگی نادرست، به استفاده از مصالح نامرغوب در کشور بازمی‌گردد. ادامه»
فرمان بانک مرکزی برای تامین مسکن اقشار کم‌درآمد
بعد از مصوبه دولت برای کمک به تامین مسکن اقشار کم درآمد و تعیین سازوکار آن در شورای پول و اعتبار، بانک مرکزی نیز شبکه بانکی را به اجرای تعهدات قانونی خود در این رابطه فرا خواند... ادامه»

آخرین مقالات  
اثر ویژگی‌های مقطع تیر بر رفتار لرزه‌ای قاب‌ها
عنوان مقاله: اثر ویژگی‌های مقطع تیر بر رفتار لرزه‌ای قاب‌های مهاربندی‌ شده هشتی با پیکربندی‌های متفاوت... ادامه»
جایگاه عوامل هویت‌بخش اجتماعی در سرزندگی محله‌ها
نام مقاله : نقش و جایگاه عوامل هویت‌بخش اجتماعی در سرزندگی بافت فرسوده‌ی شهری با تأکید بر هویت محله‌ای... ادامه»
مقایسه فنی و اقتصادی روسازی بتن
عنوان مقاله: مقایسه فنی و اقتصادی روسازی بتن غلتکی با روسازی آسفالتی... ادامه»

آخرین روزنوشت ها  
عجیب ترین درخت ایران
م افتخاری مروارید سبز ارسنجان تک درخت روییده بر یک تخته سنگ بزرگ است که به سنگ صبور نیز شهرت دارد... ادامه»
تصاویری جالب از پشت پرده حیات‌وحش
علی مجیدى شاید رفاقت برخی حیوانات وحشی و اهلی باهم بعید به نظر برسد اما این اتفاق در طبیعت چیز عجیبی نیست. بسیاری از حیوانات وحشی در پشت پرده اتفاقات جنگل باهم رفاقت و بده بستان دارند... ادامه»
یک عکس ، یک عکاس ـ 4
امیریاشار فیلا این بار به تماشا و بررسی عکسی از یک عکاس لهستانی می‌نشینیم؛ یک عکاس حرفه‌ای که به‌طور ویژه در زمینه‌ی عکاسیِ سفر و عکاسی از چشم‌اندازهای طبیعی کار می‌کند، عاشق کوه‌پیمایی است، و می‌خواهد در عکس‌هایش نشان بدهد که گونه‌ی بشر در برابر طبیعت چه‌اندازه کوچک و ناچیز است... ادامه»
همه چیز درباره خوراکی های سیاه رنگ
کاوه غفاری شاید میوه‌ها و خوراکی‌های تیره و سیاه به اندازه غذاهای خوشرنگ و لعاب وسوسه‌کننده نباشند اما هر کدام از آنها خواص خوبی برای شما دارند. علاوه بر این متخصصان تغذیه به شما می‌گویند از یک نوشیدنی سیاه به‌شدت پرهیز کنید و آن را به رژیم غذایی‌تان راه ندهید... ادامه»
گزینش «ساختمان سال ـ 2015» ؛ داوری به عهده‌ی شماست
گروه رسانه‌ای دیرین وبگاه «آرک‌دیلی» که سـال گذشته آمار دیـدارکنندگانِ روزانه‌اش به بیـش از 350000 تن رسید، امسال برای ششمین سال پیاپی، رقابت گزینش «ساختمان سال» را با مشارکت کاربران و مخاطبانِ خود برگزار می‌کند. شما هم می‌توانید در داوریِ این گزینش سهیم باشید... ادامه»
هنر زندگی
محمد اعتمادنژاد زیباترین و مهمترین هنر زندگی چیست ... ادامه»
نیایش شهید دکتر مصطفی چمران قبل از شهادت
م حسینی ای حیات با تو وداع می کنم با همه زیبایی هایت ، با همه مظاهر جلال و جبروت ، با همه کوهها و آسمانها و دریاها و صحراها ، با همه وجود وداع می کنم... ادامه»
 
 

No comments:

Post a Comment