Tuesday, January 27, 2015

روزنگار الکترونیکی صنعت ساختمان

در 2015-01-26 18:18، iiiWe.com نوشته است:

آخرین اخبار
رونمایی ترکان از نظام سه سطحی کنترل کیفیت
رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه استانداردسازی مصالح ساختمانی گفت... ادامه»
عوارض دوبله بر ساخت مسکن
از سال94 با اخذ عوارض «ارزش بهینه طرح تفصیلی»، هزینه ساخت‌وساز‌های کم‌ارتفاع، به طور متوسط مترمربعی 75 هزار تومان افزایش می‌یابد... ادامه»
گفتمان هنر و معماری با موضوع زمان و زمین
پیش‌درآمدی بر هم‌اندیشی از زمان و زمین در یکصد و پنجاهمین گفتمان هنر و معماری با بررسی موضوع زیست محیطی تحت عنوان زمان و زمین برگزار می‌شود... ادامه»
هشدار قالیباف به برج‌سازها
با هرگونه تخلفات غیرمجاز ساختمانی به‌ویژه آن دسته از برج‌ها و مجتمع‌های اداری و تجاری که نفس شهر را گرفته‌ و حقوق شهروندان و قانون را زیرپا گذاشته‌اند، بدون اغماض و قاطعانه برخورد می‌کنیم... ادامه»
افت زمستانی ورود آب به دریاچه سدها
با وجود ذخیره 19 میلیارد و 430 میلیون مترمکعب آب در مخازن سدهای کشور، 59 درصد کل ظرفیت این مخازن بدون آب مانده است... ادامه»
مجرای پرداخت حق الزحمه مهندسان ناظر مشخص شود
یک فعال حوزه مهندسی با اشاره به اینکه نظریه های وزیرراه وشهرسازی پیامدهای مثبتی را برای جامعه مهندسی به دنبال خواهد داشت گفت... ادامه»
طرح بن ـ بروجن بحران زاینده‌رود را بیش‌تر می‌کند
عضو کمیته‌ی آب اتاق بازرگانی اصفهان با تأکید بر این که اجرایی شدن طرح بن ـ بروجن کمبودهای آب در حوضه‌ی زاینده‌رود را بیش‌تر می‌کند، گفت... ادامه»
رکود و ریزش قیمت انگیزه سازندگان را از بین برد
تازه ترین گزارش مرکز آمار از کاهش50 درصدی تعداد پروانه های ساختمانی در تهران حکایت دارد. براساس گزارش مرکز آمار، صدور پروانه های ساختمانی در شهرستانها و مراکز استانها هم حدود 37 درصد کاهش داشته است... ادامه»
ساخت‌وسازهای خرمشهر افتخار نیست
دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان این که به ۵۰۰ روستای گردشگری مناطق آزاد وام ارزان‌قیمت داده می‌شود، گفت: ساخت‌وسازهای انجام‌گرفته در خرمشهر و آبادان جزو افتخارات‌مان نیست... ادامه»
ابلاغ دستورالعمل برچسب انرژی ساختمان؛ به زودی
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه تمام تلاش وزارتخانه راه و شهرسازی این است که تاقبل از پایان سال جاری دستورالعمل برچسب انرژی ساختمان را ابلاغ کند گفت... ادامه»
کاربری جدید برای مدارس تهران
تفاهم‌نامه‌ای بین شهردار تهران و وزیر آموزش و پرورش به امضا رسیده که به موجب آن، فضای مدارس پایتخت در خارج از وقت حضور دانش‌آموزان، در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد... ادامه»
بازنگری «حریم و عرصه‌ی منظر فرهنگی ماسوله» تصویب شد
مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیا میراث معنوی و طبیعی کشور، گفت: بازنگری «حریم و عرصه منظر فرهنگی ماسوله» در کمیته ثبت و حریم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به تصویب رسید... ادامه»
تدابیر جدید حفاظت از ذخایر رودخانه‌ها
یک مقام مسئول در وزارت نیرو اعلام کرد: با همکاری سازمان ثبت اسناد، صدور سند برای ساخت‌ و ساز در حریم رودخانه‌ ها متوقف می‌شود... ادامه»

آخرین مقالات
اصول طراحی میراگرهای اصطکاکی دورانی
عنوان مقاله: اصول طراحی میراگرهای اصطکاکی دورانی و نقش آنها در اقتصاد سازه های نوین... ادامه»
جلوگیری از ارتعاشات و تقویت سازه‌ی آی.دی.فن
نام مقاله : به‌کارگیری روشی نوین برای جلوگیری از ارتعاشات، خستگی و تقویت سازه‌ی ID Fan نخستین بار در سیمان اردستان... ادامه»
طرح اختلاط بتن رنگی خود تراکم با نمای چوب
عنوان مقاله: مطالعه موردی طرح اختلاط بتن رنگی خود تراکم با نمای چوب المان بتنی شهدای گمنام... ادامه»

آخرین روزنوشت ها
پاییز در کوهپایه های استهبان فارس
محسن مطلع پاییز در کوهپایه های استهبان فارس را ببینید... ادامه»
آکریلامید یک ماده اسیدی سرطان زا
سن سی خلیلی فرد سم مرگبار در چیپس و سیب زمینی سرخ کرده... ادامه»
دنیای قارچ ها
م افتخاری قارچها موجوداتی هتروتروف بوده، فاقد ریشه ، ساقه و برگ هستند و در یکی از پنج سلسله موجودات زنده قرار داده شده‌اند. در این گزارش نگاهی داریم به انواع مختلف قارچ ها... ادامه»
کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری ها
مهدی تارک یکی از منابع مهم درآمدی شهرداریها «عوارض» می باشد که با گستردگی قوانین و مقررات مربوط به ان اختلاف مؤدی و شهرداری را اجتناب ناپذیر نموده است به نحوی که... ادامه»
ششم بهمن : گذر سیارکِ «2004BL86» از کنار زمین
امیریاشار فیلا ششم بهمن (امروز) سیارکِ 2004BL86، به بزرگی یک کشتی تفریحی از فاصله‌‌ی ۱/۲میلیون کیلومتری زمین خواهد گذشت. تا سال ۱۴۰۶ هیچ سیارک دیگری به این بزرگی و به این نزدیکی از کنار زمین نخواهد گذشت. فرصتِ رصد یا تماشای آنلاین آن را از دست ندهید... ادامه»
۱۲ ساختمانی که شبیه ساختمان نیستند
سید مسعود عقیلی آسمان خراشی ۱۰۵ طبقه ای که قرار است کار ساخت آن تا اواسط سال ۲۰۱۳ به پایان برسد . این هتل در پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی قرار دارد . این هتل هرمی شکل با ۳۳۰ متر ارتفاع بلندترین هتل جهان خواهد بود . ساختمان این هتل متشکل از سه بال می باشد... ادامه»
ﺟﺎﻥ ﻣﻦ، ﺳﺨﺖ ﻧﮕﯿﺮ
کاوه غفاری زندگی در گذر آینه ها جان دارد / با سفرهای پر از خاطره پیمان دارد... ادامه»
طراحی معلق یک خانه در استرالیا
یاشار مهدی زاده طراحی معلق یک خانه در استرالیا را ببینید... ادامه»

No comments:

Post a Comment