Tuesday, April 21, 2015

اخبار ساختمان

در 2015-04-20 21:00، iiiWe.com نوشته است:

آخرین اخبار
پایون‌های اکسپو 2015
پایون‌های اکسپو 2015/ نمایش آخرین پیشرفت‌های جمهوری چک و مسئله آب / من اسلووانی را احساس می‌کنم... ادامه»
فعالیت مجریان فاقد صلاحیت ساخت و ساز در ساختمان‌هایی با طبقات پایین
دبیر انجمن انبوه سازان استان اصفهان گفت: مجریان فاقد صلاحیت در اصفهان عموما در ساخت و ساز ساختمان هایی کم حجم و با طبقات پایین در اصفهان فعالیت می کنند... ادامه»
نظام مهندسی در حال تبدیل شدن به نهادی دولتی
عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: علیرغم این که قانون نظام مهندسی می‌گوید ساختمان در هر متراژی ۴ مهندس ناظر می‌‌خواهد اما در حال حاضر تنها ساختمان‌های بالای ۱۵۰۰ متر ۴ ناظر معمار، عمران‌، تاسیسات برق و مکانیک دارند و در ساختمان‌های کمتر از ۱۵۰۰ متر از یک مهندس استفاده می‌شود... ادامه»
خروج سد زاینده‌رود از بحران آب
یک مقام مسئول در وزارت نیرو با تشریح وضعیت بارش ها در مرکز ایران و پیش بینی سال آبی نرمال در این منطقه گفت: رودخانه زاینده رود تا نیمه خرداد در اصفهان جاری است... ادامه»
اعلام اولین فراخوان مهندسان معمار و طراح
معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از مهندسان معمار و طراح واجد شرایط دعوت به همکاری می کند... ادامه»
رتبه نخست برای کافه اسپریس
کافه اسپریس با طراحی هومن بالازاده در مسابقات architizer در بخش رستوران از بین 5 فینالیست به انتخاب داوران رتبه نخست را کسب کرد... ادامه»
حذف ریسک از بازار دوم مسکن
وزیر راه‌وشهرسازی، ضوابط رسمی مربوط به اولین گام پیش‌فروش ساختمان را با هدف حذف ریسک از بازار دوم معاملات مسکن، ابلاغ کرد... ادامه»
حباب بازار مسکن ایران تخلیه شد؟
المانیتور با اشاره افت ۱۴.۳ درصدی قیمت مسکن در ایران طی سال گذشته نوشت: این کاهش تا حدی ناشی از ترکیدن حبابی بود که بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ ایجاد شده بود و سوال اینجاست که آیا امسال نیز قیمت مسکن کاهش می‌یابد؟... ادامه»
وام 50 میلیونی نوسازی پرداخت می‌شود؟
عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران روز گذشته جزئیاتی از نحوه پرداخت وام نوسازی در سال جدید ارائه کرد... ادامه»
بزرگداشت تاسیس ایکوموس و روز جهانی بناهای تاریخی
بزرگداشت پنجاهمین سالگرد ایکوموس و روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی امروز در فرهنگستان هنر، مرکز هنر پژوهی نقش جهان برگزار می شود... ادامه»
معماری سنتی اصفهان از منابع طبیعی پایان‌ناپذیر هستند
معماری سنتی اصفهان بر استفاده از منابع طبیعی و انرژی‌های پاک که پایان‌ناپذیرهستند، تکیه داشت بطوریکه بهره‌گیری از طبیعت از منابع گوناگون در سطوح مختلف بنا قابل مشاهده بود... ادامه»
حریم پنج‌گانه برای برج‌سازی
شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور در جلسه اخیر خود، شهرداری تهران را مکلف کرد برای تدوین ضوابط نحوه احداث بلندمرتبه‌های ساختمانی، اعمال 5 ملاحظه را در برج‌سازی اجباری کند... ادامه»
مشوق‌های جدید در بافت فرسوده
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از ابلاغ بسته تشویقی جدید برای بافت فرسوده پایتخت خبر داد... ادامه»
دولت کاری برای جلب مشارکت انبوه‌سازان نکرد
بدون تردید انباشت تقاضای مسکن در شرایط فعلی جامعه، نیازمند آن است که دولت از عوامل موثر و مکانیزم‌های متنوع برای تولید مسکن و رفع چالش‌های بی‌شمار حوزه مسکن بهره بگیرد... ادامه»
آمار سردفتران از ثبت رسمی در سال 93
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضائیه از ثبت بیش از 16 میلیون سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی در کل کشور خبر داد... ادامه»

آخرین مقالات
مقایسه سطح عملکرد سازه
عنوان مقاله: مقایسه سطح عملکرد سازه مجهز به جداساز اصطکاکی و جداساز لاستیکی سربی تحت بار جانبی یکنواخت... ادامه»
بررسی عملکرد سازه‌ی جداسازشده
عنوان مقاله: بررسی عملکرد سازه‌ی جداسازشده با تکنولوژی آلیاژ حافظه‌دار شکلی... ادامه»
ویژگی‌های ملات سیمان با ذرات آلومینیوم
نام جزو مقاله : ویژگی‌های مکانیکی ملات سیمان با نانوذرات آلومینیوم (Al2O3)... ادامه»
ارزیابی مراحل گیرش بتن تازه حاوی خاکستر
عنوان مقاله: ارزیابی مراحل گیرش بتن تازه حاوی خاکستر پوسته شلتوک برنج با استفاده از روش اولتراسونیک... ادامه»

آخرین روزنوشت ها
ساختمان هایی که به جاذبه اعتقاد ندارند!
یاشار مهدی زاده معماری ساختمان‌هایی که به جاذبه اعتقاد ندارند! می‌تواند ما را شگفت‌زده کند، اما این سازه‌ها واقعا نفس‌ها را در سینه حبس خواهند کرد! سازه‌هایی که بر روی تپه یا سطوح شیب‌دار ساخته شده و ساخت آن هزینه‌بر بوده است... ادامه»
نیلینگ
بلال مرادی قره تپه یکی از مهمترین مسائل در احداث سازه ها ، حفاظت از گود برداری و ساختمانهای موجود در مجاورت آن می باشد که در صورت عدم رعایت روش های مناسب به منظور حفاظت گودها و همچنین شیب های در حال احداث، منجر به خسارت جبران ناپذیری خواهد گردید و مخاطرات بوجود آمده ناشی از نشست های احتمالی و تقلیل ظرفیت باربری و تغییر مکانهای جانبی موجب ایجاد ترک در... ادامه»
پرورش گیاهان به روشی هوشمند
م افتخاری پلنتی دارای حسگرهای مختلفی است که امکان نظارت بر رطوبت خاک، دما، سطوح نور و آب را فراهم می کنند و فناوری وای فای داخلی این گلدان امکان اتصال آن به شبکه محلی شما را می دهد و از این رو می توانید داده های ردیابی را از طریق اپلیکیشن اختصاصی پلنتی روی تلفن هوشمند خود مشاهده کنید... ادامه»
غار یخی «چما»؛ اعجاب‌انگیزترین غار ایران
علی مجیدى غار یخی چما در مجاورت روستای شیخ علیخان در فاصله 25 کیلومتری چلگرد از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد... ادامه»
تهیه نقشه برای اداره ثبت اسناد
کاوه غفاری مالکینی که دارای سند عادی از ملک خود بوده و تصمیم به گرفتن سند تک برگ دارند و همچنین مالکینی که دارای سند دفترچه ای هستند ، مطابق قانون اداره ثبت باید مختصات utm ملک خود را به اداره ثبت و اسناد تحویل دهند... ادامه»
یک ها
مجتبی محمدی یک های نا چیز... ادامه»
کاربرد چدن آستمپر شده (ADI)
شرکت فضاسازه نقش جهان کاربرد چدن آستمپر شده (ADI) در ساخت اتصالات نیامی سازه های فضاکار... ادامه»
کاریکاتورهای جالب و مفهومی
احسان درفشی کاریکاتورهای جالب و مفهومی را ببینید... ادامه»

No comments:

Post a Comment