Saturday, March 14, 2015

ساخت و ساز

در 2015-03-08 19:55، iiiWe.com نوشته است:

آخرین اخبار
افزایش 15 درصدی تعرفه خدمات مهندسی سال 94
تعرفه خدمات مهندسی ساختمان کشور در سال 1394 از جمله موضوعات قابل بحث در جلسه 186 شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بوده است که پس از تایید این شورا تعیین و به استان‌ها ابلاغ می‌شود... ادامه»
زمین خواران بی اغماض مورد تعقیب قضایی قرار گیرند
پدیده زمین خواری و اخیراً کوه خواری و ساخت و ساز در ارتفاعات از مسائل رنج آور و اسف بار است/ زمین خواران بی اغماض مورد تعقیب قضایی قرار گیرند... ادامه»
بی‌مسوولیتی وزارت راه در آموزش کارگران ساختمانی
مدیر اجرایی آموزش سازمان آموزش و فنی و حرفه ای با اشاره به اینکه صنعت ساختمان هنوز متولی اصلی خود را پیدا نکرده است اظهار داشت... ادامه»
نشست مدیریت شهری در شهرهای جدید
سلسله نشست های علمی تخصصی شهرهای جدید با موضوع ˝ مدیریت شهری در شهرهای جدید ˝ در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار می‌شود... ادامه»
یکپارچگی نظام فنی و اجرایی به بیراهه می‌رود؟
طرح یکپارچه سازی نظام فنی و اجرایی به عنوان موضوع مورد تاکید آخوندی، از سال گذشته کلید خورد و علیرغم اینکه وعده اجرای آن در سال 93 داده شد، اما... ادامه»
۴۰ درصد از ارزش معاملات مسکن سوداگری است
وضعیت معاملات مسکن نشان می دهد ۳۰ درصد از معاملات مسکن کشور در شهر تهران انجام می‌گیرد و ۴۰ درصد از ارزش معاملات مسکن برای ارزش دارایی و سوداگری بوده است... ادامه»
پس‌لرزه صنعتی کُمای مسکن
چاره‌جویی در تیم اقتصادی دولت برای احیای نبض اقتصاد ریزش 82 درصدی تیراژ آپارتمان‌سازی در تهران ... ادامه»
بحران گرد و غبار و ریزگردها در یک قدمی اصفهان
استاندار اصفهان گفت: بحران گرد و غبار و ریزگردها در یک قدمی اصفهان است و اگر امروز توسط مسئولان، تشکل های مردم نهاد و حتی خیرین اقدام عاجلی صورت نگیرد، تا چند سال آینده این شهر به اهواز دوم تبدیل می شود... ادامه»
تراکم‌فروشی چگونه کیفیت زندگی را کاهش می‌دهد؟
چند روز پیش وزیر راه و شهرسازی برای چندمین بار در سال جاری به انتقاد از تراکم فروشی و فروش شهرها پرداخت. عباس آخوندی در همایش ملی توسعه پایدار و متوازن منطقه‌ای، نزول سطح کیفیت زندگی در شمال تهران را وسیله ای قرار داد تا... ادامه»
رکود طولانی شود جهش خواهیم داشت
معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: تجربه نشان داده اگر رکود در مسکن طولانی شود شاهد جهش و افزایش قیمت خواهیم بود... ادامه»
راه‌اندازی سامانه فروش اینترنتی آهن
به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین وفایی در نشستی خبری با بیان اینکه سامانه اینترنتی فروش آهن بطور رسمی از روز شنبه کار خود را شروع کرده است، گفت... ادامه»
ساختن معماری‌های تقلیدی و شهرهای تقلیدی و سدهای بی‌رویه طبیعت ایران را دگرگون کرده...
یکصد و پنجاه و پنجمین گفتمان هنر و معماری با موضوع ˝هر ورقش دفتریست˝ در باغ موزه قصر برگزار شد... ادامه»

آخرین مقالات
تاثیر دستورالعملهای مختلف طراحی بر عملکرد لرزه ای
عنوان مقاله: تاثیر دستورالعملهای مختلف طراحی بر عملکرد لرزه ای ساختمانهای بتن آرمه موجود... ادامه»
پاسخ لرزه‌ایِ سازه‌های جداسازی‌شده
نام مقاله : بررسی تأثیر مشخصات سیستم‌های جداساز بر پاسخ لرزه‌ایِ سازه‌های جداسازی‌شده از پایه... ادامه»
وصله مکانیکی جایگزینی اقتصادی برای وصله پوششی
عنوان مقاله: وصله مکانیکی جایگزینی اقتصادی برای وصله پوششی در ساختمان های بتن مسلح کوتاه مرتبه... ادامه»

آخرین روزنوشت ها
دوره دو روزه تشریح ویرایش چهارم استاندارد 2800
نقی موسوی با توجه به تصویب ویرایش چهارم استاندارد طراحی ساختمان ها در برابر زلزله (2800) و اهمیتی که این استاندارد در طراحی سازه ها دارد تصمیم به برگزاری اولین دوره تشریح ویرایش جدید این استاندارد در شهر تبریز برگزار می گردد... ادامه»
با ادغام سازمان حفاظت محیط زیست در سازمان جنگل‌ها و مراتع مخالف‌ایم
گروه رسانه‌ای دیرین عباس محمدی، فعال محیط زیست، در یادداشتی که چند روز پیش انتشار یافت، به زبانی ساده استدلال کرد که بیان معضل‌های زیست‌محیطی و گام برداشتن در راه کاستن از آن‌ها، وظیفه‌ای همگانی است؛ و ادغام سازمان حفاظت محیط زیست با سازمان جنگل‌ها و مراتع، خطایی جبران‌ناپذیر است... ادامه»
جملات زیبا
مجتبی محمدی جملات زیبا را بخوانید... ادامه»
پنت هاوسی با سرسره ی فولادی
یاشار مهدی زاده پنت هاوسی با سرسره ی فولادیخانه ی آسمانی، پنت هاوس یک آسمان خراش واقع در نیویورک است که شاید یکی از هیجان انگیزترین خانه های دنیا باشد... ادامه»
سازه های فضاکار بازشو و جمع شونده
شرکت فضاسازه نقش جهان ازه های فضاکاربازشو و جمع شونده اصطلاحا به سازه هایی اتلاق می شوند که به سرعت و سهولت قابل نصب بوده وجهت استفاده مجدد بدفعات در زمان و مکان های دیگر قابل جمع آوری می باشند.نیاز به چنین سازه هایی در جوامع بشری از دیرباز وجود داشته است... ادامه»
اولین عکس از رفتار همزمان ذره‌ای-موجی نور
م افتخاری پژوهشگران در موسسۀ فدرال تکنولوژی سوییس واقع در لوزان، موفق شدند تا اولین عکس را از رفتار همزمانِ موجی و ذره‌ای نور تهیه کنند... ادامه»
ناز کشیدن بلدی؟!
نرگس حسینی اصلی دل من خسته شده، ناز کشیدن بلدی؟!... ادامه»
«گِل هاکُنی» ، آیینی به رنگ و بوی بهار
امیریاشار فیلا هر سال در واپسین روزهای اسفندماه، زنان شهر پلکانی و زیبای «مجن» (از توابع سمنان) بر پایه‌ی رسمی کهن، با آوردن و آماده ساختن خاک سرخ و سفید از کوه‌ها و بلندی‌های البرز شرقی (پیرامون شهر) به بازآرایی نمای خانه‌های گِلی خود دست می‌یازند و با این کار به پیشواز بهار و نوروز می‌روند... ادامه»

No comments:

Post a Comment